۱۳۸۸ مهر ۲۸, سه‌شنبه

پرهیز غذایی


چند هفته ایه که حساسیتم اود کرده، برای همین باید تو خورد و خوراکم بیشتر دقت کنم. یعنی دیگه نباید خوردنی هایی مثل سس، شکلات، فلفل، تخم مرغ، شیر، آجیل، پفک، گوجه فرنگی، توت فرنگی، نارنگی، بادمجووووون، کدو، بستنی، پاستیل، نوشابه، خیار شور،خامه، حلوا ارده (صبحانه مورد علاقم)، ادویه جات، ترشیجات، غذاهای سرخ کردنی، مواد خوراکی اسانس دار(مثل ژله)، آناناس، کیوی، موز، هلو، سوسیس، کالباس، پیتزا و ماکارونی  رو بخورم. 

منم که با اراده... پریشب که تولدم بود و نمی شد از کیک تولد خودم بگذرم.

بعدشم که قلیون اومد، خوب خیلی وقت بود نکشیده بودم، گناه داشتم.

                                                      

دیروز ناهار مامان یه غذای گیاهی سالم درست کرده بود که در عین سالم بودنش باز برای من ضرر داشت. چون بادمجوووووون هم داشت. چقدر هم که خوشمزه بود. جای همگی خالی. 

در ادامه داشتم یک عصر دل انگیز و پر از آرامش رو سپری می کردم و با خود عهد بر بسته بودم که دیگر جلوی این شکم خود سر را بگیرم که تلفن زنگ خورد و دوست قشنگم شیرین بود و گفت: "آیا برای خوردن شام ما را همراهی می کنی؟" گفتم :"ای دوست قشنگم ما که دیشب بیرون بوده ایم" گفتا که :"من و محمد رضا (دوست پسر دوست قشنگم) حوصلمان سر رفته است، گفتیم برویم بیرون و شامی بخوریم."  سست بنیادی و بی ارادگی من همانا و قبول کردن پیشنهاد شام همان. پس به ناپرهیزی های اخیرم پیتزا و نوشابه و سس  سفید و قرمز و نان سیر و زیتون پرورده را نیز اضافه کنید. گوشت بشود به تنمان.


امروز صبح به هنگام صرف صبحانه ظرف حلوا ارده را دیدم که رو به اتمام است و ای دریغ از من که تا به اینجای کار پرهیز کرده بودم. پس صبحانه ای لذیذ نوش جان کردیم.

و اما به هنگامه ناهار رسید و ما دیگر متوجه شدیم که کرم از خود درخت است. چرا که غذا دم پختک بود، و از آنجا که خوردن دم پختک بدون ترشی هیچ لطفی ندارد آن نیز به همراه ترشی، که ترشی نیز به همراه گلپر بود نوش جان شد.

تو رو خدا بهم نگین که باید رعایت کنم. اگه فردا خدایی نکرده زبونم لال یه ماشین بزنه بهم و ...  شما پیش وجدان خودتون ناراحت نمیشین که نذاشتین من از این دو روز زندگیم لذت ببرم؟


پی نوشت: ببینم کسی میدونه زالزالک برام خوبه یا بد؟



۱۵ نظر:

  1. زالزالک خوووووبه مرثا جونم. (حالا نیست خوبم نباشه تو پرهیز میکنی D:)

    پاسخحذف
  2. زالزالک در حد نیم کیلو مشکلی نداره.

    بیشترش برای آدم های بدون حساسیت هم مشکل سازه. :دی

    ولی اصلا پرهیز نکن. بخور گوشت شه به تنت.

    پاسخحذف
  3. حساسیتت با چی اود نمیکنه؟ (اهله دودم که هستی...)

    پاسخحذف
  4. salam marsa junam kheili khob minevisi vaghan sare hal misham mikhunam neveshtehato,doset daram dost junam.
    tina

    پاسخحذف
  5. مرسی تینا جونم. قربوووونت برم من
    آرتلس نمیدونم والا، اگه تو فهمیدی به منم بگو، اینجوری که پیش میره یه پوست و استخون بیشتر ازم باقی نمی مونه!!!

    پاسخحذف
  6. خدا وکیلی فکر نکردی مرثا خانم شاید یه نفر که داره نوشته هات رو می خونه در حال رژیم غذایی باشه آخه دهنمون آب انداختی خانم خانما
    راستی سلام ... ببخشید که اینجوری شروع کردم آخه شما هم هر چی خوراکی خوشمزه تو دنیا بود رو تو این پستت ازشون یاد کردی ...
    ببخش که بی دعوتت اومدم اما شما دعوتی ...قدم رو دل ما بزار ....بفرما وبلاگ

    پاسخحذف
  7. ای بابا خواهش می کنم... دعوت برای چی... خونه خودتونه... رژیمم بی خیال... هه هه هه

    پاسخحذف
  8. کلوا واشربوا مستتعکم بالقوه
    بخورید و بیاشامید تا آنجا که میتوانید ...!!!!!!!!!
    یا این آیه :
    کلوا و اشربوا و لا تخففوا
    بخورید و بیاشامید اما خودتان را خفه نکنید

    برو حالشو ببر

    پاسخحذف
  9. قربون نفس های حساسیتی خس خسیت برم با گوش خارشیت... ببین من یه دکترعلفی میشناسم به اسم رضاییان.. فکر نکنم تا حالا اسمش و شنیده باشی.. زیر پل چوبی ووبرو یه سری جوشونده بگیر بلکه اثر کنه...

    *دکتر علفی: متخصص گیاهان دارویی ..

    پاسخحذف
  10. به به حدیث هم آوردن برامون
    سارا جوووون این همون دکتره نیست که تو پسر شجاع هم بود؟ در ضمن من قربون شما میروم پیش پیش

    پاسخحذف
  11. مرث - خوب اینهمه ناپرهیزی کردی مگه چیزیت شد؟ معلومه حساسیتت تلقینی بیش نیست و حالا بر اون پیروز شدی، پس امشب میریم رستوران لبنانی حال و حول :دی

    پاسخحذف
  12. منتظر پست بعدی با موضوع مرمر در رستوران لبنانی باشید...

    پاسخحذف
  13. ای شکم خیره به نانی بساز
    تا نترکی بچسبی به دیوار :))))

    پاسخحذف
  14. ای شکم خیره به نانی بساز
    تا نترکی بچسبی به دیوار :))))

    پاسخحذف
  15. الان لازم شد یه پست هم راجع به وقتایی که حساسیتت اود نکرده بنویسی
    D:

    پاسخحذف