۱۳۸۸ دی ۱۷, پنجشنبه

من چه جور آدم خوبیم؟

خوب  بالاخره منم به این بازی دعوت شدم.این جور که گفتن و من فهمیدم بازی از این قراره که باید 5 تا از خصوصیات بدمون رو بگیم. و اینطور که بوش میاد، ماشا الله -دارندگی و برازندگی- همه انقدر خصوصیات بد دارن که دلشون نمیاد تو 5 تا خلاصش کنن. بریم ببینیم میتونم رکورد بزنم یا نه:

1. لجبازم.مثلاً اگه بهم بگن درس بخون نمی خونم. یا اینکه بعضی وقت ها با خودم و زندگیم لج می کنم. بعد از اینکه اولین عروسکی که داشتم خراب شد و مجبور شدیم بندازیمش دور دیگه عروسک بازی نکردم. زدم تو خط ماشین بازی و دزد و پلیس و فوتبال و بازی های پسرونه.

2. گیر میدم. یادمه یه بار سر کنکور کارشناسی یه مسئله هندسه بود که با روش های تست زنی میشد سریع به جوابش برسی. اما اون روش رو بلد نبودم. از اونجایی که آدم گیر بده اویی هستم نشستم سر کنکور مسئله رو از روش استقرا حل کردم. نتیجه این شد که وقت نکردم سوالهای شیمی رو جواب بدم.
یا ممکنه یه پازل 3000 تیکه ایی رو بدون وقفه درست کنم.
تبصره: اهل گیر دادن به آدم ها نیستم.

3. خونسردم. البته گاهی اوقات. که اون گاهی اوقات هم خونسردی رو از حد گذروندم. مثل همین مورد قبلی که براتون گفتم. بگی ذره ای استرس تمووم شدن وقت رو گرفته باشم.

4. اشکم دم مشکمه. ولی خوب عوضش خوش خنده هم هستم.

5. وقتی از چیزی ناراحت میشم صدام در نمیاد و به جاش می رم تو تحریم. یعنی یه مدت غیبم می زنه یا یه مدت سکوت می کنم. که بدیه این مسئله اینه که خیلی ها متوجه این تحریم نمیشن و منم خیلی زود فراموش می کنم و دیگه هیچ وقت هم در موردش صحبت نمی کنم. رو این حساب باید بگم که تیکه خورم ملسه. خواستی تیکه بندازی کسی رو نداشتی من هستم. باور کن اگه عکس العملی نشون بدم که ناراحتت کنم. جون من، ناراحت میشم اگه نگی.

6. تو انتخابام سخت می گیرم و البته بعضی وقت ها شدیداً گند می زنم.

7. تصمیم گیریم ضعیفه. بارها منو پشت ویترین مغازه در حال خود زنی دیدن.

8. مهربونم در حد تیم ملی. فکر می کنم زیاد خوب نیست.

9. یکم برام سخته که چیزایی که نمی دونم رو سوال کنم. برای همین یواشکی میرم تحقیق می کنم و جوابش رو پیدا می کنم. یا مثلاً وقتی میخوام برای اولین بار جایی برم که تا حالا نرفتم مسیر رو از نقشه نگاه می کنم تا مجبور نشم از کسی بپرسم. جمله معروف بچگیام این بود: "خودم می دونم" مخصوصا وقتی هم سن و سالام می خواستن بهم یه چیزی یاد بدن محال بود که ازش استفاده نکنم. البته الان خیلی بهتر شدم. یه کم خودم رو تغییر دادم.

10. در اولین برخورد با بعضی افراد جبهه می گیرم. و البته کم پیش میاد که بعد ها از رفتاری که داشتم پشیمون بشم.
توضیح: این شماره اشاره دارد به افراد پُزو، خنگ، گند دماغ، گوشت تلخ، شلخته، فضول، بو گندو و .... ( بقیش رو گذاشتم به عهده خود خواننده. با سلیقه خودتون پرش کنید)

11. آدم تو ژست و قیافه ای نیستم. قبول کنید که بعضی وقت ها لازمه.

12. در مواردی اعتماد به نفس کاذب می گیرم (مثل تعمیر رادیو ضبط خونه) و در مواردی که احتیاج به اعتماد به نفس دارم -حتی از نوع کاذبش- کاملاً خودم رو می بازم (مثل وقتهایی که باید از خودم دفاع کنم) میشه گفت تقریباً همیشه به دیگران حق می دم و این تو دنیایی که دیگران بهت حق نمیدن به ضررت تموم میشه.

13. در پایان باید بگم که ثبات رفتاری ندارم. به عنوان مثال ممکنه یکی بهم یه دروغ ساده بگه و هیچ وقت نبخشمش. ولی یکی دیگه یه دروغ گنده بگه و فراموش کنم.
توضیح: این خصوصیت در رابطه با گزینه 1 هم صدق می کنه. یعنی ممکنه یه نفر دیگه بهم بگه درس بخون و منم تو جواب بگم چشم عزیزم. هر چی تو بگی. 

پ.ن. متا سفانه فقط اینها به ذهنم رسید. باشد که خدا شفایمان دهاد.  
پ.ن. راستی یه برنامه بذارید من از خوبیام تعریف کنم. 

۲۰ نظر:

  1. sok sok , Hey Man Avalin Payamamo Mizaram :D
    migamaaa in ke az 5 ta bishtar shod ie kam :-?
    :D man kale paam koni betekooni kolan shayad 5 ta khoobi dar biad azash :D unam az etemaad be nafse kaazebe :D

    پاسخحذف
  2. مرمر جون من یه دسته بندی کردم آخه اینا همش بد نیست. مثلا 2 و 3 و 4 و 8 و 9 و 11 خصوصیات خوبین. مثلا 9 : باعث میشه معلوماتت بره بالا و مستقل باشی و به کسی محتاج نشی.
    5 و 10 و 12 و 13 خوب نیستن. مثلا 5: فقط خود آزاریه. هیشکی نمیفهمه تو ناراحتی.
    تو موارد 1-4-5-6-7-13 باهات شباهت دارم. تازه تو 7 کار به خودزنی ختم نمیشه! بساط پشیمونی و عوض کردن و... پروژه های بعدیشه.
    در کل ماهی :) ;)

    پاسخحذف
  3. مرسی هانیه جون. هورا که اولین کامنت رو گذاشتی. اختیار دارین، شما هم اگه کمی از خواهر عزیزتون به ارث برده باشی کلی خوبی میشه برات شمرد.
    هدی جونم. مرسی که با پشت کار فراوون کامنت می ذاری. راستش من هنوزم هم میگم این گزینه هایی که گفتی عیب اخلاقیه. همه چیز به حدش خوبه. نه مثل من که از حد می گذرونمش. ولی انگار خیلی به هم شبیهیما...

    پاسخحذف
  4. این قسمت خونسردیو منم دارم .
    بعدشم دلم واست تنگ شده بود
    خدا رو شکر این صفحه نظراتت باز میشه یه مدت حسابی دقم داد :)
    تو قضیه گریه و خنده هم منم اینطوریم

    پاسخحذف
  5. به جز این که گیر نمی دم و خونسرد نیستم در بقیه موارد منم همین شکلیام.بالاخره هر دو مون مهری هستیم دیگه.چقد ماهن این مهر ماهیا،دیگه خودت می دونی مرثا جون ;)

    پاسخحذف
  6. سلام مامان قصیده اینا. منم دلم برای کامنت هات تنگ شده بود. خدا رو شکر که باز شد بالاخره. فکر کنم همه چی زیر سر ISP قبلی بودا.
    پری جونم منم خیلی شباهت بین خودمون می بینم. هر دفعه که نوشته هات رو می خونم بیشتر متوجه شباهت هامون میشم. راستی غزل هم مهریه ها. اونم خیلی بهم شبیهه. کلاً مرسی که انقدر ماهیم. لول.
    راستی یه دوستی هم پیغام داده بود که من چرا کسی رو دعوت نکردم؟ خوب منم همهء دوستام رو به این بازی دعوت می کنم. منتظرما.

    پاسخحذف
  7. مرسی از تذکر شما در رابطه با 27.
    اگر تمام بازدید هایم را از من بگیرند ، همانا بازدید شما برای من کافیست.

    پاسخحذف
  8. سلام مرثا....خوبی؟
    در موارد 1 و 13 باهات مشترکم.
    مرسی

    پاسخحذف
  9. از این شکلکا نذاشتی دیگه:))

    پاسخحذف
  10. وای من با شماره های 1 و 13 شدیدا موافقم عزیزم

    پاسخحذف
  11. هرکی تک بیاره ، اون – باید – اول – بوف کور – رو ب – خو - نه.

    پاسخحذف
  12. سلام
    چقدر شبیه من هستی
    البته با یه کم فرق کوچولو
    من خیلی دیگه خونسرد هستم و اصلاً استرس نمیگیرم
    ولی گیر نیستم ، هر چیزی که نشد یه چیز جایگزین براش میذارم و ادامه میدم . توی یه گیم مثلاً اگه از یه راه حل نشه از یه راه دیگه میرم و خودم رو ناراحت نمیکنم .
    در مورد تصمیم های خرید هم اولین چیزی رو که دید میگیرم و خودمو ناراحت نمیکنم
    لجباز هم نیستم
    بقیه شبیه مال تو هستش
    به اضافه اینها که کم حرفم و تا لازم نباشه حرف نمیزنم ولی با دوست های صمیمیم چرا . عاشق دوست هام و دوره ام هستم
    هر کسی رو توی جمع راه نمیدم و برای غریبه ها همیشه موضع گیری دارم
    خیلی خیلی هم خوابالو هستم . از دیشب ساعت 11 تا 11 صبح الان خوابیدم و هنوز هم احساس میکنم یه 8 ساعتی کمبود دارم



    با درود و سپاس فراوان : شهرام

    پاسخحذف
  13. آهای پسر بد... دو نفری که نمیشه هر کی تک بیاره بازی کرد. با این حساب یعنی می گی نخونیم دیگه؟ اگه موافقلی پالام پولوم پیلیش بازی کنیم. :)
    شهرام جان شما قبلاً هم در مورد خوابالو بودنتون شرح حال داده بودین. اما اینجور که یادم میاد گفته بودی الان دیگه خوب شدی. مزاح کرده بودی پس. لول.
    اما از این مواردی که اضافه کردی، منم گزینه 1 رو دارم.

    پاسخحذف
  14. مرثا هیچ کدوم از اینا که گفتی بد نبود / دختر تازه من بیشتر خوشم اومد ازت !

    پاسخحذف